sunnuntai 9. elokuuta 2015

Jos vaan ollaan tässä ja rakastetaan?

Sopiiko? Se, että vaan ollaan tässä, tai ihan missä vaan, ja rakastetaan? Että ei mietitä liikaa, mihin tämän pitäisi johtaa, vai olisiko tämän hyvä jäädä tähän. Että ollaan vaan tässä, ja annetaan kaiken olla hyvin. Vaikka on mahdollista, että tästä ei tule mitään, niin nyt ei mietittäisi sitä.

Mitä tarkoittaa "olla tässä"? Sitäkö rupesit nyt miettimään? Älä mieti, koska silloin et ainakaan ole tässä. Se, että hengittää ja katsoo toista silmiin riittää "tässä olemiseen". Ole läsnä.

Jos menetän sinut, osaan kuitenkin olla kiitollinen, että kohtasimme. Koska, jos rakastimme toisiamme ja erosimme sovussa, sain näytteen oikeasta rakkaudesta ja todisteen, kuinka paljon potentiaalia minulla on rakastaa. Jos taas rikoit sydämeni, ja rikoit sen niin, ettei sitä enää ole, olen vapaa tuntemasta rakkautta, joka lopulta aina voi viedä hengen. Tai vähintään tehdä toimintakyvyttömäksi. Kyvyttömäksi olla tässä ja rakastaa.

Mitä tahansa minulle opetit, kiitos. Ja anteeksi. Anteeksi, että olin levoton. Se minä aina olin, vaikka sinua pyysin olemaan läsnä. Oma sydämeni ei osannut olla paikoillaan. Mutta kuten sanoin, jos erosimme sovussa, tiedän, että osaan rakastaa. Kai rakkauteen vaaditaan se, että sydän on aloillaan, täytyyhän sen silloin olla vain yhtä varten. Ei se voi haluta jatkuvasti muutosta. Sydämeni ei voi kulkea eri suuntaan kanssasi.

Nyt en mieti suuntaa. Haluan vain olla kanssasi ja rakastaa. Tässä hetkessä on jotain hyvin kaunista, jos annamme sen olla tällainen. Ei mietitä liikaa, ei nyt. Joskus sitten myöhemmin.


- Nora Palonen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti