lauantai 9. toukokuuta 2015

Äiti

Mitä on olla äiti? En tiedä sitä itse, mutta uskoisin, että äidin tärkein kyky on rakastaa. En tiedä, onko se aina helppoa? Oma äitini on pystynyt siihen, koska tiedän, kuinka paljon hän minua rakastaa. Tai en osaa sanoa määrää, mutta tuskin hänkään. Rakkaus välillämme on ehdotonta. Sitä se on aina ollut.

Kun vanhenen, ymmärrän, mitä olen vaatinut äidiltäni. Kaikki ne kyyneleet, ne puolestani valvotut yöt. Ne hetket, kun hän tuli huoneeni oveen varovasti koputtaen istumaan, ja itkun lomasta jaksoi aina sanoa, että kaikki järjestyy. Äidillä on aina ollut uskomattoman paljon voimaa olla äiti. Hän on tehnyt minut onnelliseksi. Hän on saanut minut oikeasti uskomaan, että kaikki järjestyy. Aina jotenkin.

Toivon, että olen pystynyt olemaan tytär, joka on antanut äidille sen, mitä hän on äitiydestä haaveillessaan toivonutkin saavansa. Toivon, että minusta on ollut paljon iloa. Ja toivon, että saan tuottaa hänen elämäänsä onnea ikuisesti ja senkin jälkeen. Äiti, mä rakastan sua. En ole sanonut niin tarpeeksi usein. Olen pahoillani kaikesta aiheuttamastani tuskasta. Olen surullinen, että jouduit kantamaan osan murheistani. Tai kannoit ehkä ne kaikki. En voi kuin ihmetellä ja ihailla vahvuuttasi. Toivottavasti olen saanut siitä edes osan. Silloin selviän mistä vaan. Olet opettanut kaiken, mitä osaan. Sanoisin, että ilman sinua en olisi tässä. Tiedät, mistä kaikesta en olisi selvinnyt ilman Sinua. Kiitos. Rakastan Sua.



En tiedä, onko maailmassa mitään parempaa kuin kuulla jonkun sanovan äidiksi. Harmittaa, etten tiedä sitä, enkä ole varma, tulenko koskaan sitä kohdallani kokemaankaan. Olen kuitenkin onnellinen ja kiitollinen omasta äidistäni, joka on minulle paras mahdollinen <3 Ei sitä oikein voi sanoin kuvailla, miten äitiäni rakastan, joten yritän näyttää sen elämän aikana. Näyttäkää jokainen! Äidit ovat arvokkaita ja ansaitsevat kuulla kiitoksen ja tuntea halauksen!

Rakkaudentäyteistä äitienpäivää! 


Nora

2 kommenttia:

  1. Voi, miten ihana postaus! Olette kyllä molemmat todella kauniita ♥

    VastaaPoista
  2. Oi kiitos Emppu! <3 Sä olet myös kaunis, sun äitisi on siis pakko olla myös :)

    VastaaPoista